Huisregels

  1. Algemeen
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Instituut Re’Zen (verder: het instituut) en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.

  2. Verplichtingen van het instituut
    1. Het instituut staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.
    2. Het instituut zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
    3. Het instituut zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
    4. Het instituut zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
    5. Het instituut voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.
    6. Het instituut is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft meegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, het instituut verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

  3. Verplichtingen van de klant
    1. De klant dient alle gegevens aan het instituut te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
    2. De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst het instituut op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

  4. Betaling
    1. Het instituut vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.
    2. De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
    3. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
    4. Prijswijzigingen zullen steeds 15 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar zijn in het instituut.
    5. De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen in het instituut. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het instituut op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen (Payconiq/Bancontact app)

  5. Annuleringsvoorwaarden
    1. De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 48 uur vooraf aan de afspraak.
    2. Wanneer de klant de afspraak niet 48 uur voor de afspraak annuleert, mag het instituut het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
    3. Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het instituut de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
    4. In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5.1, 5.2 en 5.3 te houden. Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.

  6. Garantievoorwaarden
    1. Het instituut biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten.
    2. Deze garantie geldt niet, wanneer:
      • De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het instituut zijn aanbevolen.
      • De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd.
      • De klant de producten niet volgens het advies van het instituut heeft gebruikt.
      • De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

  7. Klachtenafhandeling
    1. Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij het instituut.
    2. Het instituut moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
    3. Is een klacht gegrond, dan zal het instituut de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.
    4. Komen het instituut en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.

  8. Beschadiging & diefstal
    1. Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het instituut beschadigt, dan heeft het instituut het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
    2. Diefstal wordt door het instituut altijd direct bij de politie gemeld.

  9. Behoorlijk gedrag
  10. De klant dient zich in het instituut te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het instituut het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het instituut te weigeren.

  11. Recht
  12. Op elke overeenkomst tussen Instituut Re’Zen en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.